Mourinho nafi gaduh

LONDON: Pengurus Manchester United, Jose Mourinho menolak spekulasi media berlakunya keretakan hubungannya bersama Paul Pogba dan melabelkannya sebagai 'penipu besar' , sambil menegaskan pemain sayap itu sentiasa mahu meningkatkan prestasi susulan kurang memberangsangkan sejak beberapa minggu lalu.














Pemain antarabangsa Perancis berusia 24 tahun itu digantikan ketika kekalahan 2-0 dalam aksi Liga Perdana menentang Tottenham Hotspur dan memulakan perlawanan menentang Huddersfield Town di bangku simpanan.
Dia dibuang padang ketika pasukan itu tewas 1-0 kepada Newcastle United, hujung minggu lalu.
Media British berkata pemain dengan rekod perpindahan United itu agak mengecewakan dan kecewa dengan peranannya di sana, namun Mourinho menepis dakwaan dia bertelingkah dengan Pogba sebelum pertembungan pusingan kelima Piala FA di Huddersfield Town.
"Ia satu pembohongan besar bahawa hubungan kami tidak baik," kata Mourinho pada sidang akhbar hari ini. "Ia adalah satu pembohongan besar yang mengatakan kami tidak berkomunikasi. Adalah satu pembohongan besar yang kami tidak bersetuju dengan posisinya di dalam pasukan."
Pogba sembilan kali membantu untuk gol dan menjaringkan tiga gol dalam 17 penampilan liga. Dia juga bermain dalam lima perlawanan peringkat Eropah dan piala domestik namun bergelut untuk kekal konsisten dalam kempen kecederaan.
"Dia dapat menerima yang dia tidak bermain dengan baik pada perlawanan terakhir, tetapi hanya setakat itu. Kebanyakkan perkara anda boleh baca dan dengar... jangan menjadi baik, menjadi objektif dan bercakap bohong," kata Mourinho, sambil bercadang untuk meletakkan Pogba pada awal pagi Ahad ini. 
"Saya tidak perlu bercakap dengan anda mengenai perbualan saya bersama pemain. Ia adalah masalah saya dan masalah pemain ... Jadi, jadilah objektif dan berkata apa yang kami tahu. Dalam beberapa perlawanan dia tidak bermain dengan baik."
Pemain pertahanan Ivory Coast, Eric Bailly kembali menjalani latihan selepas pembedahan buku lali dan mampu membuat penampilan pertamanya sejak November. 
Pemain tengah, Ander Herrera dan penyerang, Marcus Rashford dikeluarkan kerana mengalami kecederaan.


sumber : bharian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==